BISMILLAH....

"Orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwa mereka, lebih besar derjatnya disisi Allah, dan mereka itulah orang mendapat kemenangan. "_(at-Taubah : 20)

Sabtu, 10 Januari 2009

Ana MUSLIM_zainab jahsy

Salam 'alaik...
ana syukran kerana antara dlm lamunan, syukrillah kerana ana masih bisa bernafas kala usai syahid di pembaringan...

tika mata terpejam celik,trus ana hanya memikirkan 'abawaihi'(ibu bapa) tercinta nun jauh utara kedah, Darul Aman.

"masyaALLAH,apakah benar aj jihad aku di medan campus buat mereka?"


Tuhanku, Ya ALLAH, tuntunlah kalam iman ku ke arah musafir yang trus ke pintu istiqomah. Harus ku punyai kesihatan jasad mahupun iman buat penerus jihad ku di medan kota ilmu yang menerima akhwat ini agar bisa ku bertalaqi di dataran Universiti Teknologi Malaysia international campus.

'Alai hitawakkal tu 'alallah.


Buat sahabiah, ana syukran jiddan kerana mata antum masih bisa melata liar menjamah pena al jahsy ini.

Lansung, trus sahaja ana ingin membawa kalian menyusuri arus tarbiyah buat kita lengkapi konsep memberi dan menerima.

Tanggal 3/01/09_telah banyak kasih ALLAH memenuhi setiap ruangan kalam mujahidah ini kerana kembaraku kali ini menbawa ana riang bersama mujahid wa mujahidah kecil yang bisa berjuangan di 'syurga' bernama RUMAH SOLAHAH.

masyaALLAH, perit dan sebak menyempit di dada ana kala langkah kaki ini masuk ke pondok mereka ini, lantaran mata ini tertancap pd kanak2 comel yang menghampiri menyalami santun tanda 'ahlan wasahlan' pd kedatangan usroh kami.

ternyata, kedatangan ana bersama sahabiah tercinta telah mengenali lebih ertinya keinsafan kala memikirkan tarbiyah Allah buat mereka yang masih kecil dan amat merindui belaian kasih dari ummi waled.


Agenda dan perancangan meskipun baru pertama kali kami membawa diri sebagai tetamu cukup direstui ALLAH.


Barangkali, pasti pembaca(antum) berfikir pada hematmu, apakah gerangannya penghuni yang berlari riang menyebut2 nama ALLAH di pondok usang ini.

Tafaddhal, terus shj penghuni2nya adalah mereka yang kurang kedaifan pd jasad yang trus hingga saat ini melawan musuh yang bernama AIDS.

Na'an ya antum, mrk ini meskipun masih punyai pemikiran yang naif, jahil perihal AIDS, namun kecerdikan,kecerdasan mereka cukup luar biasa.

takjub ana pd ALLAH.


AKHIR KALAM,meskipun banyak cerita ingin ana coretkan, namun harus ku akur pd amanah buat maruah mereka yang tak bisa diperhebatkan dengan tontonan semata2.

mg ALLAH trus merahmati insan2 kerdil ini dengan ganjaran dari salah satu dari syurgaNYA buat mereka...


AMEEN..........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan