BISMILLAH....

"Orang-orang yang beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan Allah dengan harta dan jiwa mereka, lebih besar derjatnya disisi Allah, dan mereka itulah orang mendapat kemenangan. "_(at-Taubah : 20)

Khamis, 3 Februari 2011

KEMELUT MESIR..!!


"allahuakbar, ana takut jg..xpernah rasa debar gini..doakn selamat ya.."

masyaAllah, itu antara yg 'sempat' ana dapat chat dgn salah seorang sahabiah di sana (mesir), biarpun kalut, tp lega setidaknya krn perkhabarannya bersama sahabiah yg lain selamat2 saja..syukrillah..

dan sekarang, internet di sana khabarnya tidak dapat lagi digunakn krn line semuanya 'dibunuh'..aduhai kesian para ibu bapa yg menggila kerisauannya memikirkn kndisi anak2 yg menuntut ilmu d mesir..syukur, krn inisiatif para pelajar akhirnya dapat menubuhkn laman blog mereka dalam usaha untuk menyampaikn perkhabaran, blog mereka dapat diikuti di :
http://krisismesirnasibrakyatkita.blogspot.com.



sahabat yg sempat ana berbicara dgnnya pd mukaddimah tinta td, adalah org negeri sembilan...beliau bersama sahabat senegeri tinggal di kediaman mereka yg bernama 'rumah negeri sembilan' (begitu juga dgn shbt2 negeri lain)..khbr dari beliau sendiri telah bikin jantung ini debar2 dalam kerisauan, moga doa ini sampai di sana..

katanya, kawasan berhampiran tempat tinggal mereka, berdekatan penjara. subhanallah, habis lari lintang pukang banduan mengambil kesempatan atas kemelut yg berlaku dimesir..khabrnya hampir beribu2 banduan. ini yg mencetuskn ketakutan mereka yg menjadi kerisauan para ibu bapa di Malaysia..semoga rakyat mahupun para tolibul'ilmi kita selamat di sana, serta segera pulang..ana yakin, ada yg trauma melihatkn situasi yg seakan2 belum menampakkan reda dan tenang.

akhwat wa ikhwah fillah, ayuhla kita kumpulkn doa kita ramai2 agar kemelut mesir di sana kian reda, serta kepulangan rakyat mahupun pelajar2 di sana pulang dgn segera, insyaAllah..moga krisis di sana kian pulih dan berpihak kepada kemenangn yg adil..
'ala kulli haal wafi kulli haal wani'mah.
ALLAHUAKBAR..

1 ulasan: